V jednoduchosti je síla

Existuje jeden velký rozdíl mezi mluveným a psaným slovem. To, co napíšete, si lidé mohou přečíst znovu. Pokud tedy něco někdo nepochopí ve vašem článku nebo emailu, prostě si danou část přečtou znovu. Toto však u řeči před publikem neplatí. Pokud vaší myšlenku publikum nepochopí hned, může se ve vaší řeči rychle zamotat. Publiku unikne smysl vaší řeči a svou myšlenku mu nepředáte.

V jednoduchosti je však síla. Zkuste si při přípravě vaší řeči položit tuto otázku: Jak svou myšlenku mohu říct co nejjednodušeji? A v této podobě ji ve vaší řeči i řekněte. Nebojte se tu myšlenku ve své řeči znovu zopakovat, nevadí to. Naopak opakování důležité myšlenky podruhé nebo potřetí přispěje k jejímu lepšímu pochopení.

Pokud ve vaší prezentaci chcete publiku sdělit více myšlenek, doporučuju tento postup: Ve vaší řeči vždy nejdříve dokončete jednu myšlenku, teprve potom začnete vysvětlovat myšlenku další. Nepřeskakujte mezi myšlenkami, jinak se publikum ve vaší řeči snadno ztratí. Myšlenky můžete zopakovat na závěr, a tak si je publikum nejlépe zapamatuje.