Odhalené triky supermarketů

Supermarkety používají řadu osvědčených triků, jak zvýšit své zisky a podpořit nakupování svých zákazníků. Tyto triky nepovažuju za něco špatného. Všechny firmy musí pracovat na marketingu, aby se udržely na trhu. Pro nás, zákazníky, je ale užitečné tyto triky znát. Pokud je známe, můžeme díky tomu nakupovat zboží, které opravdu potřebujeme či chceme koupit, které je kvalitnější, nebo při nákupu ušetřit.

V tomto příspěvku se s vámi podělím o tři triky:

  1. Pečivo není nikdy na začátku prodejny – Pečivo patří k nejčastěji nakupovanému zboží. Řada lidí si při každodenních nákupech do supermarketu přijde hlavně nebo pouze pro něj. Kdyby bylo pečivo přímo u vchodu, tak by si ho tito zákazníci vzali a šli přímo k pokladně. Pokud je však na druhé straně prodejny, musí projít celou prodejnu. A je větší šance, že je v průběhu této cesty něco v prodejně zaujme a koupí si to.
  2. Ovoce a zelenina se obvykle nachází na začátku prodejny. – Oddělení ovoce a zeleniny je barevně nejzajímavější část každé prodejny. Zrak je naším hlavním smyslem. Jako vizuální tvory nás barevnost ovoce a zeleniny upoutá více, než jiné zboží v prodejně. Vytrhne z myšlenek na něco jiného, a podpoří přemýšlení o tom, co všechno bychom měli nakoupit. Je výhodné, aby se toto stalo už na začátku našeho nákupu.
  3. Dražší zboží je dostupnější a jde více vidět. V regálech se pak nachází v úrovni očí průměrného člověka nebo poblíž této úrovně. Naopak abychom viděli levnější typy daného zboží, musíme se lépe dívat anebo po tomto zboží více natáhnout. Toto podpoří nákup dražších produktů.

Triků, které supermarkety používají, je mnohem více. Protože jsem se o ně zajímal a navíc jsem také v supermarketech pracoval při studiu, znám je velmi dobře. V příštím příspěvků vám odhalím další z nich.