Jak supermarkety prodávají zboží, které nechcete

V minulém příspěvku jsem odhalil triky supermarketů. Tři triky, které supermarkety používají ke zvýšení zisků, prodeje i postavení na trhu. Dnes se s vámi podělím o další dva triky.

1)Zboží u pokladen

Některé drobné potraviny se dají koupit na spoustě míst. Např. sladkosti, žvýkačky, bonbóny, atd. Pokud si je zákazníci nekoupí v supermarketu, můžou si je koupit jinde. Pokud však čekají u pokladen, často se lidé podívají na toto zboží a některé si vloží do košíku. Možná si vzpomenou na to, že si ho chtěli koupit. Možná dostanou chuť na sladkou tyčinku, která tam je. Každopádně to, že se toto zboží nachází u pokladen, není náhoda.

Jak mě navíc upozornil Patrik William, zvláště sladkosti se u pokladen nachází velmi nízko, aby na ně dosáhli i malé děti. Ty pak přesvědčí své rodiče k jejich nákupu, nebo je bez jejich vědomí k nákupu přihodí. 😊 Naopak produkty pro dospělé, jako jsou žvýkačky, u pokladen nad zemí prostě nenajdete.

2) Akční zboží

Akční zboží najdete v supermarketu snadno. Upozorňují na ně poutače, cenovky jsou zvýrazněné. Nachází se v akčních úsecích, kolem kterých zákazníci při cestě supermarketem musí projít. Slevy jsou časově omezené. Díky tomu všemu si akční zboží koupí i lidé, kteří je nepotřebují. Kteří si ho vlastně koupit nechtěli.

Akční zboží má dva významy: Mít zisk pro supermarket a přilákat zákazníky do supermarketu. Kdysi jsem si myslel, že akční zboží má hlavně přilákat zákazníky, ti si pak nakoupí v supermarketu I další zboží a díky tomu supermarket vydělá. Že akční zboží je formou marketingu. Že vzhledem k nižší ceně se na něm moc vydělat nedá.

Ve skutečnosti supermarket vydělá většinou na akčním zboží vice než, když se prodává za běžnou cenu. Objem prodeje se totiž akcí výrazně navýší. Často si ani neuvědomujeme, jak moc. Sleva o 30 % běžně zvýší objem prodaného zboží za daný časový úsek i vice než 7násobně (tzv. 700 %). Sleva o 50 % dokonce často navýší prodaný objem produktu 20ti-násobně (tzv. o 2000 %)