V tomto příspěvku se s vámi podělím o několik tipů pro efektivní vedení porad. Využijete je především, pokud takovou poradu povedete.
Tipy vychází z mých zkušeností z různých týmových porad, kterých jsem se zúčastnil anebo které jsem vedl. Ať už to byli různé projekty, úkoly, týmy v rámci mých volnočasových aktivit nebo také 12 měsíců, kdy jsem vedl porady vedení klubu Brněnských Toastmástrů jako jeho prezident.
Na druhou stranu často dochází i k opačné situaci. Hodně se mluví. Téma diskuze se odchýlí od původního tématu nebo se z diskuze stane běžný kamarádský hovor. Je fajn si chvíli pokecat i mimo téma, pokud to však trvá příliš dlouho, je potřeba, aby vedoucí týmu zasáhl. Odložil diskuzi na neformální část porady, na meeting pouze některých členů týmu anebo ji slušným způsobem ukončil a přešel k dalšímu tématu porady.
Tyto zásady pomáhají k tomu, aby porady byly efektivní.