Když mi bylo asi 16 let, zaregistroval jsem se na jedny stránky s emailovou reklamou. Kdo se na nich registroval a souhlasil, mohl dostávat reklamní emaily.
Za odměnu se mu za každý jeden takový přečtený email připsala nějaká drobná částka, kolem jedné koruny. Byl to však přivýdělek za minimum práce.
Rovněž jste mohli dostávat odměny za každého, kdo se do systému zaregistroval na vás. Nakonec jsem takto získal více než 70 nových registrovaných, kteří na stránky získali dalších 60 lidí.
Hodně jsem se naučil. Pravidelně jsem psal inzeráty ohledně tohoto přivýdělku. V inzerátech jsem nesliboval žádné velké částky, jako jiné inzeráty na podobné přivýdělky. A tak šlo získávání nových účastníků jen pozvolna.
Jednou jsem však napsal inzerát, na který mi odpovědělo dvacetkrát více lidí, než obvykle. Nadpis zněl: “Mizerné peníze za nicnedělání.” Byl upřímný, protože se tímto způsobem nedalo vydělat moc peněz. Zároveň ale tento přivýdělek zabral pouze minimum času. V podobném upřímném a lehce provokativním duchu jsem vedl i text inzerátu.
Odpovědělo mi řada lidí. Mnozí z nich po přečtení nevěděli, jestli je inzerát myšlen vážně nebo jen paroduji inzeráty, slibující spoustu peněz bezpracně. Ale inzerát je zaujal, a tak mi odpověděli.
Tehdy jsem se naučil, že se nemám bát být trochu kontroverzní, trochu provokovat (zvláště v marketingu), být jiný než ostatní a nebát se být upřímný. Cenná zkušenost.