Asertivní komunikace

Asertivní komunikace vede k jasnému vyjádření svých potřeb, zároveň k naslouchání a respektování potřeb ostatních. Jejím cílem je dosažení stavu výhra-výhra, tedy spokojenost obou zúčastněných stran.

Umožňuje prosazení vlastních názorů a myšlenek za současného respektování a nenarušování zájmů ostatních. Asertivní komunikace se liší od agresivního i pasivního způsobu komunikace.

Kurz Asertivní komunikace najde své uplatnění v každodenních situacích při zaměstnání, podnikání i při komunikaci v rodině a mezi přáteli. Je tedy určen každému, kdo chce kvalitněji vyjádřit své myšlenky, dosáhnout oboustranně výhodných řešení, úspěšněji vyjednávat, bránit se manipulaci a lépe komunikovat.

Mimo jiné odhalíte:

  • Jak správně dávat a přijímat pochvalu
  • Jak efektivně dávat a přijímat oprávněnou kritiku
  • Přístup k neoprávněné kritice
  • Uzavírání oboustranně výhodných dohod
  • Jak poznat manipulaci a jak se proti ní účinně bránit
  • Asertivní práva a jejich praktické použití
  • Asertivní techniky pro každodenní situace
  • Předcházení konfliktů a řešení již vzniklých konfliktů
  • Na co jako člověk máte v komunikaci právo a jak svá práva zachovat
  • Zásady, které vám pomohou se prosadit slušným a lidským způsobem

Jednotlivé zásady si budete moci vyzkoušet v komunikačních cvičeních s ostatními účastníky kurzu. Kurz je zaměřen na praktické situace, ve kterých můžete asertivitu využít.